I made this widget at MyFlashFetish.com.

Welcome To My Blog!!

This blog has been made since last year (2010). Initially, I was not sure what should I share in my blog?? So, I started my writing things with any thought about something that I really interest to talk about such as movies, people attitudes and so on.. After a long time, I started to be bored in updating my blog because I actually didn't know what more should I share in my blog?? So now, I got an idea how to continue my writing things.. I prefer to write a series story which is actually based on the true stories.. Hehe.. But, with a big changes here and there compared to the real stories to make it more fresh and attractive.. Initially, I want to write a novel but I just don't know what is the true format to do so.. so, I change my intention and just write the series story..

Don't forget to keep reading my series story until the story reaches to the end.. Thnx 4 Visiting.. Have a nice life~


P/s: But I think they are really came from my heart.. :)

Monday, July 5, 2010

Aku Seorang Penulis?

Bismillahirrahmanirrahim

Sometimes, rasa macam hidup ini bagaikan novel.. pelbagai perkara terjadi.. dari permulaan, perkembangan, kemuncak hinggalah peleraiannya... ianya sama saja.. Penuh dengan unsur suspen, konflik, imbas kembali (kenangan) dan imbas muka (berangan).. huhu..

Apa yang saye lalui juga adalah sama.. terasa macam ingin saya abadikan kisah saya menjadi sebuah novel ataupun skrip untuk sebuah filem.. tapi, menulis pun tidak ada pengalaman.. menjadi blogger pn x sampai beberapa minit.. hehe.. tp, apa salahnye simpan angan2 dulu.. Mane la tau, mnjadi blogger ini adalah 1 permulaan.. huhu..

Saya sangat suka mengeluarkan kata-kata indah.. walaupun saya seorang pelajar aliran sains.. namun, saya sangat kagum akan kata-kata yang indah.. dengan kata-kata indah, jiwa terasa tenang, otak menjadi ringan, akal menjadi waras, setan menjadi malaikat, hati menjadi suci.. dgn kelebihan ini, layakkah aku menjadi penulis? Tepuk dada.. dengar bisikan hatiku sendiri..

Saya sudah mula membuat draf bagi segala idea yang datang.. sememangnya, saya tidak menuliskan segalanye tentang hidup ini.. takkan la nk menulis bulat-bulat tentang hidup kita.. Sedikit perubahan mgkin meninggalkan impak yg berkesan.. nway, masih banyak lg yg harus disiapkan..

Pengajaran di sini--> beranikan diri mencipta perubahan dlm kehidupan.. tanpa pengalaman, bukanlah satu masalah.. malahan, pengalaman itu akan datang dengan sendirinya setelah kita mencuba.. apa yang paling penting adalah minat.. namun, pernah ade orang berkata.. minat boleh datang kemudian.. x kisah la.. lain org, lain caranye.. tepuk dada, dengar kata hati kita.. (^_^)v

*Jangan lupa membaca yang sebelumnye.. hehe~


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...