I made this widget at MyFlashFetish.com.

Welcome To My Blog!!

This blog has been made since last year (2010). Initially, I was not sure what should I share in my blog?? So, I started my writing things with any thought about something that I really interest to talk about such as movies, people attitudes and so on.. After a long time, I started to be bored in updating my blog because I actually didn't know what more should I share in my blog?? So now, I got an idea how to continue my writing things.. I prefer to write a series story which is actually based on the true stories.. Hehe.. But, with a big changes here and there compared to the real stories to make it more fresh and attractive.. Initially, I want to write a novel but I just don't know what is the true format to do so.. so, I change my intention and just write the series story..

Don't forget to keep reading my series story until the story reaches to the end.. Thnx 4 Visiting.. Have a nice life~


P/s: But I think they are really came from my heart.. :)

Friday, May 20, 2011

Kisah (bhgn 13) : Menghilang~

Bismillahirrahmanirrahim...

Mubin
Sudah lama aku tidak ke perpustakaan untuk belajar bersama Izzah dan Ika. Aku mula berasa tidak selesa untuk bersemuka dengan mereka. Aku masih ingat lagi apa yang terjadi semasa kali terakhir aku pergi ke perpustakaan malam itu untuk belajar bersama. Bukan senang untuk melupakannya. Namun, aku harus berhadapan dengan Izzah pada hari ini. Kami akan berjumpa di dalam kelas LDK bersama mentor kami, En. Hisyam nanti. Aku tak tahu apa alasan yang harus aku berikan kepada Izzah atas sikapku yang tiba-tiba menghilang sejak malam itu. Aku juga langsung tidak memberitahu apa-apa pun kepada mereka.

Di dalam kelas LDK...

Mubin: Assalamualaikum En. Hisyam. Maaf lambat.

En. Hisyam: Tak apa, kamu boleh duduk. Baiklah, seperti yang kamu semua boleh lihat di depan masing-masing saya dah letak tanah liat untuk kamu main hari ni tetapi bukan untuk suka-suka hati main je, kamu harus melakukan sesuatu ke atas tanah liat itu tak kisah la nak bentuk ke, nak cerita pengalaman manis kamu main tanah liat ke, pengalaman buruk ke ataupun nak gambarkan siapa diri kamu yang sebenar? Terpulang asalkan kamu gunakan sebaik mungkin tanah liat yang ada di depan mata kamu tu. Saya beri masa 5 minit. Tak perlu lama kan?

5 minit kemudian...

En. Hisyam: Baiklah, siapa yang nak mulakan dulu ye? Izzah, kamu mula dulu.

Izzah: Saya cikgu? (En. Hisyam hanya mengangguk-anggukan kepala.) Okay, seperti yang anda semua dapat lihat saya buat bentuk berus lukisan. Ini memang menggambarkan saya sebab saya memang minat melukis dan mewarna. Tapi saya agak sedih la sebab makin kita dewasa, kita semakin sibuk untuk melakukan sesuatu yang kita minat. Macam sekarang ni, saya sendiri dah lama tak melukis dan saya rasa kalau saya disuruh untuk melukis sekalipun saya dah tak berbakat lagi. (Izzah tertawa kecil.) Macam berus ni juga, anda boleh lihat berus ni ada tempat pemegang yang keras namun di penghujungnya terdapat berus-berus yang lembut. Macam tu juga saya, walaupun nampak saya ni agak keras bukan jenis yang lemah lembut tapi saya juga sebenarnya seorang yang sensitif dan agak mudah tersentuh. Itulah diri saya yang sebenarnya. Terima kasih. (Semua pelajar memberi tepukan kepadanya.)

En. Hisyam: Baiklah, terima kasih Izzah. Ucapan yang baik sekali. Sekarang ni awak boleh pilih siapa-siapa pun untuk teruskan dan begitu juga berikutnya. Saya tak perlu suruh lagi.

Izzah: Mubin la.

En. Hisyam: Baiklah Mubin, kamu boleh teruskan.

Mubin: Kadang-kadang cinta itu ibarat tanah liat. Tanah liat yang ada di depan kita semua ni sama sahaja. Sangat mudah untuk dibentuk, berubah bentuk, dan juga diceraikan. Namun, tanah liat jugalah yang kita gunakan untuk menghasilkan pasu yang keras. Kitalah yang seharusnya mencari bahan rahsia itu.

En.Hisyam: Kejap, maksud kamu?

Mubin: Maksud saya, budak-budak zaman sekarang ni kebanyakannya terlalu mudah untuk jatuh cinta. Kemudian menjadi pasangan kekasih. Rupa-rupanya, masih belum kenal lagi hati budi masing-masing dan lepas tu clash. Saya seorang yang tidak terburu-buru dalam mengambil sesuatu tindakan bukan sahaja dalam percintaan malahan apa-apa tindakan sekali pun. Saya seorang yang peramah dan sangat mudah bergaul dengan kawan-kawan. Saya juga seorang yang sensitif. (Mubin memandang ke arah Izzah.) Itulah saya. Terima kasih. (Pelajar yang lain memberikan tepukan kepadanya.)

En. Hisyam: Terima kasih Mubin. Ucapan yang bernas sekali. Betul sekali apa yang Mubin katakan tu. Saya melihat terlalu ramai anak muda hari ni yang mempunyai pasangan masing-masing. Kadang-kadang, tindak-tanduk mereka dah macam pasangan suami-isteri pun ada. Bersabarlah, kalau dah ditentukan jodoh tu tak akan ke mana. Ya tak? Baiklah, Mubin, siapa seterusnya?

Selepas kelas tamat...

Izzah: Mubin, nanti. (Mubin menghentikan langkahnya.) kau nak pergi mana ni? Rushing semacam je.

Mubin: Aku ada kelas kuliah sekarang ni.

Izzah: Kuliah masuk lambat sikit tak apa kan? Aku nak tanya kau sesuatu. Kenapa tiba-tiba je kau menghilang? Dah tak nak belajar dekat library?

Mubin: Oh, kelas praktikum aku ada buat study group. Tak sedap la kalau aku tak join sekali. Kan? Lagipun aliran kita lain-lain. Aku fizikal, kau hayat, Ika pula akaun. Aku takut ketinggalan nanti. Lagipun lebih senang kalau study dengan member satu aliran.

Izzah: Ya la, tapi kalau ya pun, tak boleh inform dekat kita orang ke? Mesej ke? (Mubin terus tersenyum mendengar kata-kata Izzah.) Kenapa?

Mubin: Mana la aku ada nombor kau. Kau pun sama.

Izzah: Ya tak ya juga kan. Macam mana boleh tak minta nombor dari kau ni? (Izzah mengeluh lantas tertawa ringan.) Nah, ambil nombor aku ni. Bila-bila kalau nak study sama boleh mesej je.

Mubin: Okay la, aku nak kena masuk kelas ni. Dah lambat.

Izzah: Bye. (Mubin hanya tersenyum dan berlalu pergi.)

                                                                                                                                        Bersambung...



4 comments:

manja said...

citer betol ke ni? i mean...pasal ko ek? huhu

Aiman Hj Amin said...

Manja, diilhamkan dari kisah benar.. tp, telah dibuat perubahan yg sgt besar... hanya 5% je yg betul dr cerita bersiri ni.. :D

manja said...

okayyy.....kisah benar tu kisah ko ke? hehe
nk tau gak kn....;p

Aiman Hj Amin said...

0wh, kisah bnr tu ade kwn pnye dan aku pnye.. tp, nama da tkr sume.. haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...