I made this widget at MyFlashFetish.com.

Welcome To My Blog!!

This blog has been made since last year (2010). Initially, I was not sure what should I share in my blog?? So, I started my writing things with any thought about something that I really interest to talk about such as movies, people attitudes and so on.. After a long time, I started to be bored in updating my blog because I actually didn't know what more should I share in my blog?? So now, I got an idea how to continue my writing things.. I prefer to write a series story which is actually based on the true stories.. Hehe.. But, with a big changes here and there compared to the real stories to make it more fresh and attractive.. Initially, I want to write a novel but I just don't know what is the true format to do so.. so, I change my intention and just write the series story..

Don't forget to keep reading my series story until the story reaches to the end.. Thnx 4 Visiting.. Have a nice life~


P/s: But I think they are really came from my heart.. :)

Friday, July 22, 2011

Kisah (Bhgn 22) : Atas Nama Cinta~

Setinggi penghormatan saya berikan kepada sahabat saya, A Al Fatih, atas kesudian beliau menyediakan seterusnya menyambung satu bahagian dalam siri KISAH untuk kali ini. Sesungguhnya ini InsyaAllah dapat menyuntik semangat kepada diri saya sendiri dan berkemungkinan besar juga buat pembaca lainnya untuk terus, tetap berkarya jika sudah ada minat dalam jiwa. Selamat membaca, Kisah (Bhgn 22) : Atas Nama Cinta~ (^__^)v

Bismillahirrahmanirrahim...

Nasri masih ketawa. Mubin tercenggang. Mengerjip-ngerjip mata kehairanan. Dia mencari-cari punca apa yang membuatkan Nasri ketawa sebegitu rupa. Nasri yang sudah mulai menepuk-nepuk pehanya, masih meneruskan ketawanya dengan galak. "Nasri cuba mempermainkan aku? atau semua yang dikatakan itu hanya sandiwara?", Ujar Mubin dalam hati. Nasri berdekah-dekah lagi ketawanya, setelah melihat wajah Mubin yang sudah berjaya diolok-olokan olehnya.

"Releks la Mubin, aku memain jelah" Nasri bingkas bangun merapati Mubin. Dirangkul bahu kawannya itu. Didekatkan bibirnya ke arah cuping telinga Mubin. Mubin mengelak, geli. Nasri merangkul Mubin sekali lagi. "Dengar la dulu"

Dengan separuh berbisik, dan separuh tersenyum, Nasri berkata. " Ika tu sebenarnya, sepupu akulah " Sepantas itu berdekah lagi ketawa dari bibir Nasri. Wajah Mubin merah padam. Kelihatan kerutan sudah memenuhi dahinya. Diketap giginya. Marah. Nasri mulai rasa bersalah.

              ' Mubin lek la, aku takde maksud pun '

              ' Takde maksud kau kata? Tengah ada banyak masalah, kau masih boleh bergurau senda '

Mubin diam. Masih lagi binggung dengan kejadian sebentar tadi, kini Nasri pula mempermainkannya. Nasri sepupu Ika? Malam perjumpaan KAKOM, itu Nasri bersama Ika?. Terkerlip wajah Ika yang hanya dilimpahi cahaya neon, wajahnya samar-samar, namun dalam samar-samar itulah kecantikan Ika terserlah,bertudung litup unggu, rangka pipinya membulat pabila sekuntum senyum terbit dibibirnya, giginya yang tersusun rapi itu malah meninggalkan kesan di hati sanubari Mubin. Sungguh, Ika sungguh cantik malam itu.

               ' Hoi! mengalamun ke? ' bentak Nasri.

               'Eh, erm takdelah. Erm, jadi betullah Ika sepupu kau?'

               'Ya, Mubin'

               'Bukan ex kau?'

               'Ya, Mubinnnn' Nasri menjuihkan bibirnya.

               'Okay'

Mereka senyap. Mubin sebenarnya terlalu bersyukur, kerana hakikat bahawa kawan seperjuanggannya itu bukanlah bekas kekasih wanita yang diminatinya itu. Walaupun tak terucap dibibir, namun di dada Mubin sudah tercipta sebuah daerah yang tenang, kerana dia tidak perlu ada rasa bersalah terhadap Nasri, jika dia dan Ika berjaya disatukan atas nama cinta. Namun, masih wujudkah di hati Ika lelaki yang dimaksudkannya dulu? Dia sendiri tidak pasti akan perkara itu. Dalam ketenangan yang baru tercipta di daerah itu, tercipta secara tiba-tiba bayangan mendung. Mendung itu berupa wajah amin. Amin. Ya, dia baru teringat.

              " Aku nak pergi melawat Amin esok, kau jadi ikut kan? "

              " Alamakkkk, kawan, aku dah janji dengan Murni. "

              " Lah, janji apa pulak? "

               " Aku dah janji dengan Murni nak pergi Midvalley. Nak teman dia. Erm, cari barang kolej sikit. Lusa boleh? "

               "Lusa tak dapat lah kot, sebab aku ada study group, kalau kau dah janji dengan Murni, memang dah tak boleh nak buat apalah, takpelah, aku gerak sorang esok"

               " Sorry Mubin.. bukan aku tak nak ikut, tapi.. itulah.. dah janji kan "

               " Takpe, aku faham "

Nasri bingkas bangun ke peraduannya kembali. Mengesek-gesek gitar. Bunyinya bingit, berentak keras. Dan tertangkap pula di kuping telinga Mubin. Kacau. Mungkin gesekan itu lebih kacau daripada segalanya. Namun dalam gesekan itulah fikiran Mubin terbuai dan terbayangkan wajah Amin dan Ika, Amin raut wajahnya kusam dan tidak bermaya, dan Ika sentiasa segar dan ceria. Wajah ini terkerlip berulang-ulang di mindanya. Bagaikan bintang dan bulan yang menghiasi dada langit ketika itu.

"Nisa, mungkin aku kelam, dan engkaulah bulannya, aku percaya, dan berharap kau pun faham, apalah ertinya jika aku bersinar tanpa kau di sisi ". Bintang berdegup halus, seolah-olah menganguk tanda setuju. Nasri tiba-tiba mengenangkan Nisa yang masih jua tidak kunjung tiba dalam hidupnya. Sebelum dia sedar, dia sudah tidur, dia sudah terlebih dahulu menguliti mimpi.

Karya,
A Al Fatih


                                                                                                                                      Bersambung...



3 comments:

manja said...

sengih sorang ak bc ni....hehe
looking foward yg bhgian 23 plak....hihi

gee ciut miut said...

waiting 4 nxt episOde...:)

Aiman Hj Amin said...

manja, nape tersengih.. hahah.. gee, xsgke plak gee da baca dr awal.. thnx..

p/s: dah ada da next episode.. baca la ye.. hahah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...