I made this widget at MyFlashFetish.com.

Welcome To My Blog!!

This blog has been made since last year (2010). Initially, I was not sure what should I share in my blog?? So, I started my writing things with any thought about something that I really interest to talk about such as movies, people attitudes and so on.. After a long time, I started to be bored in updating my blog because I actually didn't know what more should I share in my blog?? So now, I got an idea how to continue my writing things.. I prefer to write a series story which is actually based on the true stories.. Hehe.. But, with a big changes here and there compared to the real stories to make it more fresh and attractive.. Initially, I want to write a novel but I just don't know what is the true format to do so.. so, I change my intention and just write the series story..

Don't forget to keep reading my series story until the story reaches to the end.. Thnx 4 Visiting.. Have a nice life~


P/s: But I think they are really came from my heart.. :)

Thursday, April 14, 2011

Kisah (Bhgn 7) : Hanya Di Telefon~

Bismillahirrahmanirrahim...

Ya benar, hanya di telefon aku berhubung dengannya. Kadang-kadang aku mula merasakan rindu untuk berdepan dengannya. Aku boleh sahaja lakukan semua itu tetapi aku lebih gemar memendam perasaan rindu yang sedang aku alami ini. Hari itu, aku menelefon dia lagi. Mungkin masanya nanti aku akan jarang berhubung dengannya kerana aku akan melanjutkan pelajaranku di Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan, Kuala Pilah.

Nas: Assalamualaikum.

Nisa: Waalaikumussalam. Hah, apa cerita? Kau sihat? (Kami menggunakan perkataan "aku" dan "kau" kerana kami sudah lama kenal dan tidak terlalu formal.)

Nas: Tak ada la. Aku minggu depan dah nak masuk matrikulasi. Lepas ni jarang la dapat call kau.

Nisa: Eleh, tak akan la busy sangat sampai tak dapat nak call kan? Hujung minggu boleh je kalau nak call.

Nas: Hurm, tengok la macam mana nanti. Kalau aku rindu kau nanti aku call la. (Kami tertawa ringan.) Oh, ya tak ya, macam mana dengan rayuan ke universiti. Dah ada apa-apa feedback?

Nisa: Entah la Nas. Aku rasa macam tak dapat je. Aku pun dah daftarkan diri dekat kolej swasta. Kursus kejururawatan. Senang sikit nanti. Lagipun aku perempuan.

Nas: Eh, macam tu pula? Tak apa la. Mana-mana pun okay. Asalkan dapat sambung belajar. Nursing pun okay apa. Nanti kalau aku sakit boleh la dapat rawatan free daripada kau.

Nisa: Eh, banyak kacak muka tu. Kalau semua pesakit macam tu, susahlah kita orang nak cari makan nanti.

Nas: Ala, bukan minta lebih-lebih pun. Sekadar nak minta cuci luka-luka ke. Tak akan tak boleh kan? (Aku melemparkan senyuman sindir)

Nisa: Hah, kalau macam tu tak apa la. Kalau dah sampai masuk hospital tu nak free of charge juga melampau la kan. (Dari telefon, aku dapat mendengar tawanya juga. Tiba-tiba, fikiranku melayang entah kemana. Aku memikirkan perasaanku terhadapnya..)

Setelah sekian lama kami berkawan, aku dapat merasakan sesuatu yang berbeza. Berbeza daripada biasa. Aku tidak mahu perhubungan kami sekadar kawan. Kadang-kadang, aku merasakan yang aku inginkan perhubungan itu lebih daripada seorang kawan. Tapi apakah dayaku untuk meluahkan segala perasaan yang nyata ada dalam jiwaku sekarang. Aku bukanlah orang yang kuat menghadapi keadaan seperti ini. Apakah aku takut cintaku ditolak nanti? Aku pun tidak pasti. Ditambah pula dengan keadaan kami yang hanya berhubung di telefon bimbit. Kali terakhir aku melihat wajahnya adalah ketika aku mendapat nombor telefonnya di tempat kerjaku dulu. Itu pun hanyalah pertemuan singkat kerana dia terburu-buru untuk menyambung shifnya.

Apakah aku harus berterus-terang sahaja kepadanya. Ataupun aku harus menunggu masa yang benar-benar sesuai. Namun, aku sendiri tidak tahu bilakah sebenarnya masa yang dikatakan sesuai itu. Ada yang cakap jangan tunggu lama-lama takut-takut nanti diambil orang. Tak kurang juga yang cakap jangan terlalu terburu-buru takut-takut si gadis sebenarnya belum bersedia. Yang mana satu harus kuikut? Aku turut bingung akan kata-kata mereka ini. Namun hakikat yang sebenarnya, aku memang takut untuk meluahkannya.

Nisa: Lain lah kalau kau kahwin dengan aku. Mungkin boleh dapat diskaun ke. Tapi siapalah aku ni kan. Lainlah kau, sekolah berasrama penuh. Dapat masuk matrikulasi. Aku ni, matrikulasi pun tak apply. UPU pun aku susah nak masuk. Eh, tapi kan, kau dapat apa ek untuk UPU yang kau tolak tu? (Tiada sebarang tindak balas dariku.) Nas? Nas!

Fikiranku kembali ke jasadku..

Nas: Hah, apa dia?

Nisa: Eh, berangan apa? (Dia ketawa)

Nas: Tak ada la, cuma pending sikit malam-malam ni. (Aku juga turut ketawa.)

Nisa: Oh, pending pulak? Kalau macam tu tidur je la ya. Lain kali kita contact lagi.

Nas: Hurm, Okay. Sorry tau.

Nisa: No hal la. (Aku dapat mendengar tawanya yang terakhir buat malam itu.) Good night, assalamualaikum.

Nas: Good night juga. Waalaikumussalam.

Akhirnya, aku membuat keputusan. Biarlah kupendam dahulu perasaan ini terhadapnya. Aku percaya akan jodoh. Jauh mana sekalipun aku pergi, tinggi mana sekalipun aku terbang, kalau dah jodoh tidak akan kemana. Aku harus bersabar dan dalam masa yang sama aku akan terus cuba menawan hatinya walaupun hanya di telefon.


                                                                                                                                            Bersambung...









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...