I made this widget at MyFlashFetish.com.

Welcome To My Blog!!

This blog has been made since last year (2010). Initially, I was not sure what should I share in my blog?? So, I started my writing things with any thought about something that I really interest to talk about such as movies, people attitudes and so on.. After a long time, I started to be bored in updating my blog because I actually didn't know what more should I share in my blog?? So now, I got an idea how to continue my writing things.. I prefer to write a series story which is actually based on the true stories.. Hehe.. But, with a big changes here and there compared to the real stories to make it more fresh and attractive.. Initially, I want to write a novel but I just don't know what is the true format to do so.. so, I change my intention and just write the series story..

Don't forget to keep reading my series story until the story reaches to the end.. Thnx 4 Visiting.. Have a nice life~


P/s: But I think they are really came from my heart.. :)

Sunday, April 17, 2011

Kisah (bhgn 8) : Dinginnya Terhadap Wanita ~

Bismillahirrahmanirrahim...

Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan, Kuala Pilah.
Mei 2008

Kuliah pertama yang harus aku hadiri adalah untuk subjek Kimia. Aku masih belum kenal sesiapa pun yang ada di situ termasuklah rakan sekelasku sendiri atau lebih dikenali sebagai rakan satu "praktikum" di kolej matrikulasi itu. Aku sebenarnya telah tertinggal satu kelas kokurikulum petang semalam kerana sangkaan aku kelas itu bermula minggu hadapan berikutan banyak kuliah yang dibatalkan semalam. Untuk kuliah yang pertama ini, ramai lelaki yang duduk sekumpulan dan begitu juga dengan kaum hawa. Tiba-tiba, seorang pelajar lelaki yang duduk di sebelahku menghulurkan tangannya tanda salam perkenalan.

Haikal: Haikal. (Dia memberitahu namanya.)

Nas: Nasri, panggil Nas je.

Haikal: Nas? (sambil menunjuk ke arahku dengan ibu jarinya) Oh, orang mana?

Nas: Orang Shah Alam. Awak pula orang mana.

Haikal: Tak payah nak berawak-awak la. Panggil kau pun tak apa. Aku orang Pahang. Oh, dekat la kalau Shah Alam.

Tiba-tiba, aku teringatkan Nisa yang juga merupakan orang Pahang. Tak lama selepas itu, pensyarah Kimia pun masuk.

Cik Airin: Good afternoon everyone. How are you right now? Have you lunched?

Pelajar: No.

Cik Airin: Me too. So, anybody wants to treat me today? No one? Okay, fine, lets start our lecture now.

Cik Airin adalah seorang cikgu yang masih muda. Barangkali baru sahaja mengajar di sini beberapa tahun sahaja. Melihat gelagat Cik Airin tadi, Haikal yang berada di belakang dewan kuliah mula mengata. Tapi aku tahu, itu hanyalah gurauan.

Haikal: Nak buat lawak la pula cikgu ni tengahari-tengahari ni. (Dia gelak dengan perlahan sambil memberitahuku.)

Nas: Nak menghilangkan mengantuk la tu. Tengahari-tengahari macam ni rasa nak tidur pun ada.

Cik Airin: Oh ya, before I forgot, I would like to know who is the class leader for each practicum? If there is no class leader you may appoint it now. F1P1? Semua pelajar F1P1 bangun.

Aku juga turut bangun kerana aku adalah pelajar dari praktikum tersebut. Yang mengejutkan aku, Haikal juga turut bangun. Rupa-rupanya, kami sekelas. "Kau pun F1P1 juga? Tak sangka betul." Kata Haikal. Aku memandang rakan sekelasku yang lain untuk melihat siapa agaknya yang mengetuai kelas kami. Tiba-tiba, seorang pelajar perempuan yang duduk berhampiran Cik Airin di depan mengangkat tangan memberitahu Cik Airin bahawa dia adalah ketua kelas kami. Cik Airin lantas menyuruh dia mengira bilangan pelajar dalam praktikum kami.

Dari tempat duduk, aku dapat melihat wajah Haikal yang kelihatan seperti tidak puas hati. Aku juga tidak mengerti apakah sebabnya. Semasa di kelas, Haikal diam sahaja tidak seperti sikapnya di awal waktu kuliah tadi.
Di penghujung kuliah..

Cik Airin: Attention to all leaders, please take the practical books on my desk later. Then, you may give them to your practicum members.

Semua pelajar mula mengemas untuk beredar keluar. Tiba-tiba, ketua praktikum aku tadi datang menghampiri aku dan Haikal.

Alia: Awak ni budak F1P1 kan? (Aku mengangguk-anggukkan kepala.) Okay, petang nanti dalam pukul 5 kita jumpa dekat tempat perhimpunan ye. Saya nak bagi buku tu dan nak bincangkan sesuatu dengan kamu semua. (Alia memandang ke arah Haikal pula.) Okay?

Nas: Okay. (Aku melemparkan senyuman. Dia membalas semula senyumanku tadi. Haikal pula hanya mengangguk-angguk tanpa sikit senyuman pun dia berikan.)

Aku semakin sukar untuk memahami sikap Haikal. Barangkali kerana kami baru sahaja berkenalan. Mungkin juga ada sesuatu yang dia rasakan ketika Alia memberitahu Cik Airin bahawa dialah ketua praktikum kami. Adakah mereka berdua sebenarnya kenalan sebelum ini? Aku pun tidak tahu mengenainya tetapi yang pasti, jelas terlihat di wajah Haikal bahawa ada sesuatu yang kurang enak dirasainya ketika Alia membuat pengakuannya tadi. Kedinginan yang jelas terpancar di mata seorang lelaki terhadap seorang wanita. Sikap dingin yang bagaikan tiada kesudahan.

                                                                                                                                         Bersambung...





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...