I made this widget at MyFlashFetish.com.

Welcome To My Blog!!

This blog has been made since last year (2010). Initially, I was not sure what should I share in my blog?? So, I started my writing things with any thought about something that I really interest to talk about such as movies, people attitudes and so on.. After a long time, I started to be bored in updating my blog because I actually didn't know what more should I share in my blog?? So now, I got an idea how to continue my writing things.. I prefer to write a series story which is actually based on the true stories.. Hehe.. But, with a big changes here and there compared to the real stories to make it more fresh and attractive.. Initially, I want to write a novel but I just don't know what is the true format to do so.. so, I change my intention and just write the series story..

Don't forget to keep reading my series story until the story reaches to the end.. Thnx 4 Visiting.. Have a nice life~


P/s: But I think they are really came from my heart.. :)

Sunday, April 3, 2011

Kisah (Bhgn 6) : Hikmah Dari Musibah~

Bismillahirrahmanirrahim...

Penghujung Mac 2008

Nas: Tak ada sesiapa Madame Lim.

Madame Lim: Betul ke ni. Mungkin awak tak perasan. Bahagian teknikal dapat detect ada Bonuslink card yang digunakan secara berulang-ulang. Mungkin awak tak sedar siapa-siapa pakai masuk desktop awak.

Nas: Madame, saya mengaku yang saya dah swept Bonuslink card saya sendiri.

Madame Lim: Awak Nasri?

Tiba-tiba, En. Faizal datang ke kaunter saya. Nisa juga menghampiri kaunter.

En. Faizal: Kami dapat detect yang Bonuslink card tu kepunyaan promoter kat sini.

Nisa: Sebenarnya, kad tu saya yang punya. Saya bagi dia swept kad tu untuk saya.

Madame Lim: Nasri, ini hari terakhir awak kerja kat sini kan? Jadi saya rasa tak ada apa lagi yang nak saya cakapkan lagi. Nisa, awak ikut saya.

Nisa pergi mengikuti Madame Lim. Itulah kali terakhir aku melihat Nisa pada hari itu. Selepas kaunter aku selesai ditutup dan juga semasa sedang mengira hasil kutipan pada hari itu, aku tidak juga melihat kelibat Nisa di pejabat. Apakah yang terjadi padanya? Adakah dia diberhentikan kerja? Aku harap tidak kerana semua yang terjadi adalah atas sarananku. Sudah tentu sekali aku berasa bersalah sekiranya firasatku itu benar-benar terjadi. Wallahualam..

Seminggu selepas itu, aku kembali ke tempat kerja. Bukan untuk bekerja tetapi ingin bertemu dengan kawan-kawan sejawat yang masih lagi bekerja di situ. Aku juga ingin mengetahui perkembangan cerita seminggu yang lepas. Bukan mengenaiku tetapi Nisa, perempuan yang sanggup mengaku sesuatu yang tak benar demi menutupi kebenaran.

Kawan-kawan sejawatku mengajak aku pergi makan. Semasa di kafe, aku terpandang Nisa bersama kawan-kawan sejawatnya yang juga promoter sepertinya. Kami dibahagikan kepada beberapa kelompok. Kebiasaannya, juruwang akan keluar dengan juruwang, pembantu jualan dengan pembantu jualan, dan promoter dengan promoter. Dia juga sedar akan kehadiranku. Lantas diberikan padaku senyumannya yang sangat manis. Aku ingin berjumpa dengannya untuk bertanyakan khabar tetapi kelihatannya seperti mereka sudah mahu masuk bertugas. Aku berjumpa sekejap dengan Nisa.

Nas: Assalamualaikum. Awak macam mana?

Nisa: Nas, saya dah nak kena masuk kerja balik. Awak ambil nombor phone saya. Nanti kita contact-contact. Okay? Ni nombor saya, 013-3675***. (Saya menyimpan nombornya di dalam telefon bimbit.)

Nas: Okay, nanti saya contact awak. (sambil tersenyum)

Nisa: Okay, bye.

Sejak itu, aku kadang-kadang berbalas mesej dengannya. Selalunya pada hujung-hujung minggu. Kalau aku tidak mulakan dulu, dialah yang akan mulakannya. Begitu juga sebaliknya. Sejak itu, aku lebih kenal akan dia. Bukan sekadar peristiwa yang terjadi semasa hari terakhir aku bekerja. Bercakap mengenai itu, dia tidaklah dikenakan apa-apa tindakan yang berat melainkan kaunseling ringan daripada eksekutif agar bersikap lebih jujur ketika bekerja. Sungguhpun sepatutnya akulah yang berhak menjalani sesi kaunseling itu.

Aku mula mengenalinya dengan lebih mendalam. Hobinya, warna kegemarannya, keluarganya, teman-temannya dan macam-macam lagi. Kami semakin rapat. Aku tak pernah menyangka yang perkara seperti ini boleh terjadi. Hari terakhir aku di situ barulah dia menyapaku,  pengenalan yang menjurus kepada satu musibah, yang akhirnya menjalin sebuah ukhwah. Sesungguhnya ada hikmah di sebalik kejadian. Aku berasa kagum dengannya dan amat bersyukur akan pertemuan itu.

                                                                                                                                            Bersambung...









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...